woensdag 30 september 2009

Onderzoek eenzaamheid!

Hey haasjes,

Gaat het goed met jullie?
Hier gaat het goed, ben druk bezig met onderzoek, zowel in beeld als woord. Ik wil dit afhandelen zodat we gericht verder kunnen gaan met ons artwork.

Tekst:
Het onderzoek vordert al lekker, deze is al 11 pagina's zonder jullie bijdrage. Deze zal ik zo uploaden.

Beeld:
Hier probeer ik wat verschillende dingetjes uit.
Ik heb het eerst abstract gedaan, a la Joeri's les vorig jaar. Nog even geen kleur, ik wilde me richten op wat precies eenzaamheid is in termen van schaal, afstand, kwantiteit etc. Zoals je ziet in deze thumbs zijn er een paar contrasten die steeds terugkomen; groot vs klein, leegte vs vol etc.
Daarnaast heb ik het natuurlijk ook figuratief gedaan en dit zijn al wat meer vertrouwde beelden. Schaal, plaatsing van elementen, aanwezige personen, etc. alles kan bijdragen aan een gevoel van eenzaamheid.

Ik verwacht niet dat jullie iets dergelijks doen, maar als je tijd kan vinden is het natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Ik zie graag jullie stukjes tegemoet (sorry Jorry, dat soort persoonlijke zielenroerselen kan ik niet in verslag doen. Neem je tijd, heh) zodat ik langzamerhand het onderzoek kan afhandelen.

Sonja, aan de telefoon heb ik al met Jorry besproken dat we vrijdag na de les samenkomen en het grootste gedeelte gaan kortsluiten. We leggen alles naast elkaar en gaan gericht keuzes maken en die verantwoorden. We moeten gericht door, anders blijven we hangen in dit vacaum.

Dit betekent niet dat het onderzoek voorbij is, maar we moeten meer gericht onderzoek gaan doen anders blijft het te breed en kunnen we straks aan Karel nog steeds niet uitleggen waar we precies mee bezig zijn.

>>> Sonja heeft trouwens al aangegeven dat ze experimenteel onderzoek gaat doen voor de opdracht van Lies d'r les. Helemaal top! Hierin ben je helemaal vrij, ga helemaal los!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten