donderdag 19 november 2009

Casting Shadows and the Mirrormove


Hey dudes,

heb net even een snel voorbeeld gemaakt in 3d van hoe de shaduwen zouden kunnen werken.
Het idee was dat we wanneer we de 'gezellige' omgeving hadden, dat we geen mensen zouden gebruiken, omdat dat boven ons petje was, maar gebruik zouden maken van schaduwen of silhouetten. Ik heb net in maya getest of het licht inderdaad zo zou kunnen worden gebruikt dat je duidelijk een silhouet van een mens kunt zien. Nou dat kan dus. Ga het nu animeren om het carroeseleffect te creeeren. Kortom dat mannetje draait rond.

Verder heb ik denk ik het probleem opgelost dat we geen reflecties kunnen maken in het raam (heb je unity pro voor nodig en dat is veels te duur). We zetten tegenover het raam (waar een raamtexture op lage opacity op zit) dezelfde ruimte maar dan in spiegelbeeld. Daar laat ik een vage cilinder ofzo inlopen, of dat mannetje wat ik net had gemaakt, in ieder geval, het mag slechts de suggestie van een persoon wekken, en die bind ik aan dezelfde FPSwalker als de dude waarmee je loopt, maar dan laat ik hem in spiegelbeeld lopen. De ramen links en rechts doen we dan niet, want dat wordt te ingewikkeld. Die geven we gewoon een raam texture mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten