woensdag 28 oktober 2009

Voorlopige plattegrond

Vorige post zou plattegrond bevatten, nou daar komt ie dan.

Functie van ruimte was nog tot heden onduidelijk.
Wat zou nog meer een gevoel van eenzaamheid faciliteren? Een ruimte creeren waarin voorheen heel veel rumoer was, veel bijeenkomsten. We moeten de speler de indruk geven dat er veel activiteit is geweest.

Niveaus van prioriteit:
1. Eerst het raam! allerbelangrijkst!
2. Midsectie: "spreekstoel", ornament etc.
3. Entree gebeurt niet zoveel...

Ideeen voor functies:
- een recreatieruimte
- een open, publiek "plein" voor toespraken, aankondigingen etc.

Opmerkingen en bevindingen vandaag:
- De opstelling en plattegrond suggereert bijna een soort van kerk. Een sci-fi scientology kerk! :P wel een grappig gegeven, misschien nadenken over "sci fi gothic thema".
- De lange verticalen van o.a. de zuilen creeert een eenzame sfeer. Dit veel terug laten komen in andere facetten van kamer.
- Misschien een soort ornament in de kamer, als een reminder aan "aarde". De speler niet expliciet vertellen of duidelijk maken, meer refereren. Een boom bijvoorbeeld; mechanisch vs organisch.
Morgen na de les even samenkomen om het aangevulde idee te bespreken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten